‘Het nieuwste, slimste idee’

CLINIQUE kondigt de winnaar aan van de mondiale zoektocht naar het ’nieuwste, slimste idee’ in samenwerking met TED.

Originaliteit en innovatie

In mei 2015 lanceerde CLINIQUE met hulp van TED (de non profit organisatie die zich sterk maakt voor Ideas Worth Spreading, http://www.ted.com) een mondiale campagne om het ‘nieuwste, slimste idee’ te vinden, een intitiatief aangekondigd door Jane Lauder – CLINIQUE Global Brand President- tijdens de TEDWomen 2015 Conference. Dankzij CLINIQUE’s social media kanalen en met hulp van TED kwamen er 1300 inzendingen binnen vanuit de hele wereld.
Door samen te werken met TED betrok en stimuleerde CLINIQUE vrouwen over de hele wereld uit verschillende lagen van de samenleving om hun intelligentie, ambitie en creativiteit te delen. Bij het winnende idee, ‘Boot Camp for New Moms’ draait alles om originaliteit en innovatie. Het staat voor CLINIQUE’s belangrijke missie om vrouwen meer zelfvertrouwen te geven.

Bootcamp for New Moms

Als moeder van 4 weet Alison Bishop, bedenker en grondlegger van ‘Boot Camp for New Moms’ als geen ander hoe overweldigend het kan zijn om moeder te worden. Uit ervaring weet ze ook dat er weliswaar heel veel informatie is over zwangerschap en de bevalling, maar niet over de tijd daarna. Daarom bedacht ze ‘Boot Camp for New Moms’, een workshop waarin moeders in spé door moeders-in-de-praktijk (die de workshop zelf eerder gevolgd hebben) geholpen worden met tips uit het echte leven en ervaringen uit de groep. ‘Boot Camp for New Moms’ is gevestigd in Irvine, California, USA en begon met een maandelijkse workshop waarin moeders in spé en moeders-in-de-praktijk met hun babies werden uitgenodigd om bij elkaar te komen en hun zorgen en wensen te delen met elkaar, om zodoende van elkaar te leren. Het doel is dat deze moeders inspiratie en zelfvertrouwen opdoen en zo gemakkelijker de stap zetten om hun eigen manier van moederschap te ontwikkelen, en daar van te genieten.
‘Boot Camp for New Moms’ geeft vrouwen een veilige plek om vragen te stellen, tips te krijgen die echt werken en gerustgesteld te worden. De bootcamp is bedoeld om het schuldgevoel te verminderen en de vooroordelen weg te nemen die de norm zijn geworden voor het moderne moederschap. De druk om een perfecte moeder te zijn is immers niet reëel en soms zelfs ondraaglijk, aldus CLINIQUE

Uitrollen over de wereld

Met de $20.000 aan fondsen die Alison krijgt voor haar ‘nieuwste, slimste idee’ wil ze haar forum toegankelijk maken voor moeders in spé over de hele wereld. ‘Het mooie van ‘Boot Camp for New Moms’ is dat het past in iedere cultuur, in iedere samenleving en in ieder land, ‘ zegt Alison Bishop. ‘Door het wereldwijd uit te rollen kunnen we leren van andere culturen, goede ideeën uitwisselen en in de tussentijd bouwen aan een community van zelfverzekerde moeders.’
Om de kracht van de vrouwelijke intelligentie en inventiviteit verder te vieren krijgt Alison de gelegenheid om haar ‘Boot Camp for New Moms’ toe te lichten en te delen tijdens de TEDWomen Conference in oktober 2016.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s