Twitterkanonade een beetje opmaken

“Als je jezelf leuk kunt opmaken en je kunt jezelf een beetje leuk stylen, dan kun je ook een gave website maken.”

Deze quote is van Capgemini- zegsvrouw, Petra Hendriksen.
Het was bedoeld als een oproep vrouwen warm te maken voor de IT sector. Maar deze uiting had een kanonade aan negatieve tweets tot gevolg.

Marketing
Nou wordt in marketing kringen ook “slechte” aandacht is aandacht”als positief gezien. Het komt doorgaans de naamsbekendheid van een bedrijf of produkt ten goede (branding). In die zin, is deze zin, dus een prima zet van Capgemeni.

Ook in de regelmatig bekritiseerde marketingstrategie Pink it, shrink it. past het.
Het idee daarachter is dat zodra je producten (of beroepen) kleiner en meisjesachtiger maakt, ze aantrekkelijker zijn voor vrouwen. Dus: het bouwen van websites voorstellen als een middagje fröbelen, niet als het schrijven van duizenden regels code.

Nou en wij van vrouw@alert zijn het natuurlijk absoluut niet eens met het middagje knutselen Wij willen vrouwgerelateerd nieuws, voorzien van een “kritisch”sausje en ja wat is er vrouwennieuws. Helaas hebben wij aan een middagje niet genoeg om dat allemaal te spideren.Maar je kunt ons natuurlijk hebben door een thema aan te melden.

Op Twitter is onder de hashtag #Capgemini een reeks aan variaties op de weinig geëmancipeerde uitspraak van Hendriksen.


bron: NRC

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s