Generatie Z Optimisten, toekomstige Soroptimisten

Generatie Z is een generatie die optimistisch is over de toekomst. Ze zijn pragmatisch en autonoom. Maar er zijn ook bedreigingen. Als het niet snel boeiend is, haken Z-ers af. Zij hebben minder geduld en zijn ongevoelig voor hiërarchieën. Zij houden van ‘learning by doing’ en willen zowel online als offline in een machtige beweging ervaringen op doen.


Boek:‘Generatie Z En de Vierde (Industriële) Revolutie’ van Jos Ahlers en René Boender
Gelezen door: Hannie van Lent, Soroptimist club Hoorn e.o.


Real time, all the time!
Uit wereldwijd onderzoek uitgevoerd door Jos Ahlers en René Boender blijkt dat zij behoefte hebben aan persoonlijke aandacht en inspirerende coaching. Ben je niet spot on binnen 3 seconden, dan klikken ze je weg. Daarbij is inspireren belangrijker dan motiveren. Pagina na pagina lees je in ‘Generatie Z en de vierde industriële revolutie’ hoe de toekomst eruit gaat zien. Hierbij alvast een inkijkje in de wereld van Generatie Z…

Wij (oudere generaties) hebben vaak de neiging smalend te oordelen over de generaties die na ons komen. Uit die houding is nooit veel goeds voortgekomen. Want, of we er nu positief of negatief tegenaan kijken: de Digital Natives zijn onder ons. En over een tiental jaren zullen deze digitale inboorlingen beginnen de dienst uit te maken. Dat is de realiteit van de demografische ontwikkeling.  Deze geboren netwerkers voor wie internet en al zijn toepassingen zo gewoon zijn als zuurstof, zullen een aantal ingrijpende veranderingen afdwingen in de manier waarop we leven en werken. Wie nu afhaakt, haakt nooit meer aan. Niets doen is geen optie!

Eyeopener
Dit boek is een EYE opener voor iedereen met kinderen in die leeftijdscategorie, en voor iedereen die met jonge mensen werkt. Je gaat anders kijken. Generatie Z weet dat ze niet alles kunnen weten en weet ook dat ze alles op kunnen zoeken. Zij gaan anders door lesstof heen en zo gemakkelijk met het digitale om, alsof ze het met de paplepel ingebracht is.

Prachtig vind ik de oproep dat leren opnieuw onder de loep genomen mag worden: wat is slim om te leren, lesstof en les inhoud zijn aan vernieuwing toe. Laat scholen aansluiting zoeken bij bedrijven en zich bezighouden met maatschappelijke vraagstukken. Hoe boeien wij onze kinderen en wat brengen wij hen bij? Deze generatie doet niet moeilijk over delen onder het motto: sharing is caring.Ze gaan meer voor vrijheid in transparantie en gaat minder geforceerd met privacy om. Ze wonen in de wereld, zijn wereldburgers en globaltrotters. Gezondheid zien ze als vanzelfsprekend.

Door dit boek te lezen gaan je ogen open, kijk je anders en valt er meer te genieten van onze jongeren. AANRADER!!


Generatie Z is nu aan het opgroeien en vanaf 2025 zal ze de maatschappij overnemen. Hoe denken deze jongeren over de wereld? Over politiek en (af)leren? Over de Vierde Industriële Revolutie?

Jos Ahlers en René Boender beschrijven in dit spraakmakende boek de opkomst van deze onstuitbare netwerkgeneratie. Op basis van uitgebreid onderzoek wagen zij zich aan voorspellingen over het gedrag van deze jonge digitale generatie. Een generatie die altijd en overal online is. Voor wie sociale media geen ontdekking zijn, maar noodzaak. Wat zijn hiervan de consequenties op maatschappelijk gebied? Dit boek is onmisbaar voor iedereen die Generatie Z wil leren kennen.

ISBN 9789461562166

prijs 22,95


 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s