Verbazing alom, wow

Kortgeleden vroeg iemand op de site LinkedIn welke profielfoto het best geschikt leek om zich te presenteren. Dat een persoonlijke smaak daarbij toch de keuze lastig maakt staat buiten kijf.

Wat wil je zelf.
Een zakelijke presentatie, een vrouw van de wereld presentatie er zo goed en jong mogelijk uitzien?

 

Verbaasde blik
Uit recent onderzoek blijkt dat als je voor een lachende foto kiest je doorgaans 2 jaar ouder wordt geschat dan als je kiest voor een “pokerface”.

Kies je voor een veraste blik dan trekt deze pose je rimpels glad en kom je jonger over.

Doorgaans wordt lachen als jong en positief ervaren. Tandpastareclame en ook cosmetica reclames kiezen voor lachende (jonge) dames. Toch een verkeerde keus?

Volgens de onderzoekers van de Brain and Mind Institute at Western University wel.

De studie, “The effects of smiling on perceived age defy belief” is recent gepubliceerd in the journal Psychonomic Bulletin and Review.

Probeer het zelf eens uit.

Verbazing alom.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s