Vrouwelijke charme helpt bij crowdfunding

Crowdfunding, ook wel publieksfinanciering genoemd is een alternatieve wijze om een project te financieren. Om een project te financieren gaan ondernemers in de meeste gevallen naar de bank om een kredietaanvraag te doen en zo startkapitaal te verkrijgen. Ook goede doelen (b.v. Soroptimistacties) kunnen hier goede resultaten door behalen.

PricewaterhouseCoopers LLP
In een recent rapport van PricewaterhouseCoopers LLP en The Crowdfunding Center, wordt gemeld dat vrouwen wereldwijd succesvoller zijn in een crowfundingsactie.

Internationaal gezien verloopt hun actie 32% beter dan de actie door mannen. 450.000 campagnes werden onderzocht. Vrouwen in Asia verstaan de kunst het best. Zij halen 2 keer zoveel op dan de mannen. NoordAmerikaanse vrouwen hebben een succesfactor van 23% waar de mannen 20% scoren.

Waar vrouwen vaker door banken en financiele instellingen op achterstand worden gezet, komen ze met crowdfunding aan hun kapitaal.

“Crowdfunding platforms allow female entrepreneurs to get the funding they need while facing less discrimination”.

Succesfactor
Vrouwen leggen ziel en zaligheid in hun crowdfundactie. Ze gaan er voor. Ze doen een emotionele oproep die aanslaat. Dit wordt aantrekkelijk gevonden door geldschieters.

Rapport: PWC:  Women unbound Unleashing female entrepreneurial  potential, july 2017

Meer info over crowfunding: http://www.crowdfunding.nl/

 


 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s